GRAND GUIGNOL

GRAND GUIGNOL

https://i0.wp.com/www.weeklyuniverse.com/2003/Grand%20Guignol%203.JPG

The Grand Guignol opened on 13th April 1897 and was situated at 20 bis rue Chaptal in Montmarte, Paris. The Grand Guignol 13 Nisan 1897 ve açılan 20 kadar at Rue Chaptal Montmarte, Paris bulunan oldu. For 65 years – until the Theatre shut in November 1962 – a variety of troupes of actors titillated Parisian audiences with it’s one act performances of murder, mayhem and revenge. 65 yıldır – kadar tiyatro Kasım 1962 kapmak – aktörlerin troupes çeşitli ile Paris kitleler titillated cinayet, kargaşa ve intikam bir hareket gösterileri’s. Every night on stage they performed stabbings, mutilations, beheadings, gouging, tortures & dismemberments in graphic detail to a delighted horrorified viewing audience who would often laugh, cry and faint all in the space of one dark evening. Sahnede her gece de grafik detay kim sık gülmek bir memnun horrorified inceleyen kitleye, ağlamaya stabbings, mutilations, beheadings, gouging, işkence ve dismemberments gerçekleştirilen ve bir karanlık akşamın alan tüm soluk.

The Theatre du Grand Guignol (translated to mean Large Puppet Theatre) had once been a convent but was destroyed in the French Revolution and only the chapel remained. The Theatre du Grand Guignol (Büyük Kukla Tiyatrosu demek için) bir kez ama bir manastır olan Fransız Devrimi yıkılan ve sadece kilise tercüme kaldı. This wooden Gothic auditorium, consisting of a ground floor and balcony, could accommodate almost 300 when full. Bu ahşap gotik salonu, bir zemin kat ve balkon oluşan yaklaşık 300 tam uygun olabilir. The audiences saw the work of many famous playwrights or authors who had there work adapted for the stage and these included Charles Dickens, Rudyard Kipling, Edgar Allen Poe, Robert Louis Stevenson, Mark Twain and Gaston Leroux to name but a few. Bu kitleler birçok ünlü oyun veya yazarlar orada sahne için uygun iş ve bu bir kaç isim Charles Dickens, Rudyard Kipling, Edgar Allen Poe, Robert Louis Stevenson, Mark Twain ve Gaston Leroux dahil oldu ve iş gördüm.

In 1889, the Theatre’s original owner, Oscar Metenier mysteriously disappeared but the performance continued to thrive under various owners and managers. 1889 yılında, tiyatro orijinal sahibi, Oscar Metenier gizemli ama kayboldu performansını çeşitli sahipleri ve yöneticileri altında d devam etti. The change in owner’s also brought in a different style of performance with the group progressing from Morality Plays to a much more gruesome fare. The Theatre’s ideas were based on naturalism and involved turning everyday banal objects into instruments of horror and featured reoccurring themes such as Infanticide, Insanity, Vengeance, Mysterious Death and the Suffering of the Innoncent. Sahibi de performans farklı bir stilde grup Morality kimden ilerliyor ile getirdi’s The değiştirmek çok daha korkunç ücret için çalar. The Theatre fikirlerini doğacılık dayalı ve korku ve aletleri olarak günlük sıradan nesneleri dönüm yer ve çocuk katili gibi temalar reoccurring özellikli , Insanity, İntikam, Gizemli Ölüm ve acı olan bir Innoncent. As well as featuring these common themes in the now notorious Horror Plays they were all performed by the company is Comedies and Sex Farces. De şimdi ünlü Korku bu ortak temalar içeren gibi tüm şirket tarafından yapıldı komedileri ve Cinsiyet Farces olduğunu çalar.

Many of the famous plays performed at the Grand Guignol were written by Andre de Lorde who wrote at least 100 plays for the venue between the years 1901 and 1926. Ünlü oynadığı Grand Guignol at yapılan birçok Andre de Lord tarafından bu yıl 1901 ve 1926 arasındaki mekan için en az 100 oynar misin yazdı. Two of these plays were ‘The System of Doctor Goudron and Professor Plume’ plus ‘A Crime in a Madhouse’. Iki oyun ‘Sistem Doktor Goudron ve Profesör tüyü’ artı ‘in bir suç bir tımarhane. The latter play was written in 1925 alongside Alfred Binet is a two-act tale of horror centring on a lunatic asylum and the insanity felt by it’s inmates who feel threatened by a new addition. Yanında Alfred Binet iki korku bir tımarhane üzerinde merkezleme işlemi masalı ve delilik ile olan yeni bir ek ile tehdit hissediyorum mahkumlar’s hissedilir Sonuncusu oynamak 1925 yılında yazılmıştır. As the play progresses as does the terror… Gibi oyun ilerledikçe olarak terör yapar …

The Grand Guignol has featured in many films over the years ranging from DW Griffith’s ‘On The Telephone’ in 1909 to Neil Jordan’s 1994 blockbuster ‘Interview With The Vampire: The Vampire Chronicles’. The Grand Guignol birçok filmlerde yıllar DW Griffith’s’ Telefon ‘1909 in Neil Jordan’s 1994 Blockbuster’ Röportaj The Vampire ile geniş bir yelpaze üzerinde özellikli vardır: The Vampire Chronicles’. It is only now this naturalistic style of Theatre has resurfaced in dramatic style as shown in the essential plot and action featured in ‘Fall & Rise’. Sadece şimdi tiyatro bu naturalistic tarzı olarak gerekli arsa ve eylem in ‘Rise & Fall’ özellikli gösterildiği dramatik style resurfaced vardır.

Yazıdaki Çevirme Hatalarından dolayı Gerilimhatti yöneticisi olarak özür dileri.

https://i0.wp.com/images.chapitre.com/ima0/big1/015/6677015.jpg

https://i0.wp.com/www.participations.org/Volume%205/Issue%201%20-%20special/Articles%20in%20Word/Cherry/cherry_figure2.jpg

2 Yorum

  1. Fashion nagri

  2. s6vn8u hrhaflzvjhyj, [url=http://wpoemestpjrr.com/]wpoemestpjrr[/url], [link=http://pethhxuqpbza.com/]pethhxuqpbza[/link], http://lwnxnhrcliml.com/


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Yorum bırakın