Tutku:Hz. İsa’nın Çilesi

Tutku:Hz. İsa’nın Çilesi

Filmin konusunu uzun uzun anlatmaya gerek yok. Tek cümlelik bir konusu var: İsa’nın son günü. Cesur Yürek ile herkesin beğenisini kazanmış bir yönetmenin yeni filmi için çok daha farklı şeyler söylemek isterdik ama film bu kadar işte. Yahudiler İsa’yı yakalıyor, Roma valisine teslim ediyorlar. Sonra işkence görüyor ve çarmıha geriliyor. Başka hiç bir şey yok filmde. Kutsal metinlerdeki hikaye alınmış aynen perdeye aktarılmış. İşkence sahnelerinin son derece kanlı olması gibi bir durumdan bahsedilebilir tabii. Görsel açıdan da kusur bulmak gerçekten çok zor. Ayrıca filmin İsa’nın konuştuğu Aramice dilinde çekilmiş olması da takdir edilesi bir durum. Fakat anlatım açısından hiç bir şey yok. Hikaye anlatımının berbat olduğu filmin %70′i işkence bölümünde oluşuyor aynı zamanda Vcd aldıysanız alt yazı okumak zorunda kalacağınız  2 saat sizi bekliyor.

Bir de filme farklı bir pencereden bakalım. Mustafa Akad’ın çektiği Çağrı da aynı Tutku gibi dini bir filmdi. Hz. Muhammed’in hayatı ve İslamiyet’in gelişimi tarihi gerçeklere uygun olarak anlatılıyordu. Yani o öykü de yeni değildi, aynı zamanda bir çok din büyüğünden de onay almıştı. Fakat film kendisini çok güzel izlettiriyordu. Sadece inancı kuvvetli müslümanlar değil konudan bağımsız sinema seyircileri bile ilgiyle izleyebiliyordu Çağrı’yı. Peki Tutku öyle mi? Hayır!!! Film için söylenebilecek bir şey var ise o da sıkıcı olduğu. Hep İsa’nın acısı çekiyoruz. İnsanlara gönderme yapmıyor. Hristiyanları doğru yola çağırmıyor. Ders vermiyor,ders vermiyor.

Hikayesi dünya üzerinde milyarlarca insanı etkilemiş, tarihi bir kişiliğin ana karakter olduğu Tutku sadece koyu katolikleri etkileyecek gibi gözüküyor. Keşke Mel Gibson oturup Çağrı’yı izleseydi. İzleseydi de Muhammed’in öyküsünün, hem de ana karakterin hiç gözükmediği bir öykü, inanmayanları bile koltuğa nasıl çivilediğini görseydi.Tutku ne yazık ki sinemasal açıdan bir değer taşımıyor. Bir çok kişinin defalarca izlediği bir filmin yönetmeninden çok daha parlak işler beklerdik açıkcası. Kendisi dini amerikan kanallarında, özel günlerde gösterilecek filmler çekmeyi tercih ediyor anlaşılan. Çağrıyı ne kadar yavan bulsamda görsellik açısından bu filmden kat ve kat daha iyi.

Yasal Uyarı: Filmi 16 yaşından küçük çocukların izlemesi son derece zararlıdır.

Mustafa Türkan

Reklamlar

1 Yorum

  1. anasını siktişyimin piçleri amına koydumun evlatları filim adı veriosunuz allat verdiyiniz vieoya bakın sişz ne anası sişkik allahsız orospu çocukları ne aşşalık insanlarsınız ya ananızı sikim diorum azkalırr sizin gibi orospu çocuklarını silmek lazım amk allahsız piçleri


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s